zondag 21 september 2008

Tussenstop Hanoi

Weer even tijd voor een korte update van onze reis! We hebben intussen ook centraal Vietnam verlaten en zitten 'thuis' bij Ingrid in Hanoi.
Na Hue trokken we richting Hoi An, een prachtig stadje aan de kust, de moeite waard! Uiteraard hebben we eens goed gerelaxed aan het parelwitte strand, onder bamboeparasolletjes met een heerlijk vers fruitsapje in de hand... Ook het centrum was charmant, allemaal oude huisjes die volledig gerenoveerd zijn, heerlijk kuieren!
Een beetje te snel moesten we alweer vertrekken, het vliegtuig richting Hanoi wachtte immers! Daar zijn we dan vrijdagavond geland en hebben de 3 meisjes ons meteen het Hoan Kiem Lake by night laten zien. Na een gezellig dineetje doodop in ons hotelletje aangekomen, klaar voor (alweer) een korte nacht. We vertrokken immers zaterdagochtend vroeg naar Halong Bay! Na een busrit konden we onze boot op (samen met nog een hoopje toeristen) en begon de tocht doorheen het speciale landschap, waar enorm veel eilanden oprijzen uit de zee. Stonden ook op het programma: bezoek aan een grot en kajaktochtje in de baai! Na lekker eten op de boot en nog wat nagenieten op een ligstoel op het dek onder de sterrenhemel en met een drankje in de hand, trokken we ons dan terug in onze kajuit. Vandaag nog wat rondgevaren om dan vanmiddag terug de bus op te stappen richting Hanoi...
Straks vertrekken we al op een nieuwe trip, richting Sapa (bergdorpje in het noorden)! We stappen de nachttrein op, zodat we er morgenvroeg aankomen en direct kunnen genieten van een trektocht... We hopen dat ook dit onvergetelijk wordt!
Eerstvolgende update ten vroegste binnen enkele dagen, wanneer we terugzijn in Hanoi voor onze laatste dagen in Vietnam...